چگونه یک فرش دستبافت متولد می شود؟

چگونه یک فرش دستبافت متولد می شود؟

تولد یک فرش دستبافت؛ تولدی برای تولید یک طرح منحصر به فرد در فرش

تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک فرش دستبافت متولد می شود؟ تولد یک فرش دستبافت، آمیخته از هنر و عشق و تجربه است. اصلا چرا می گوییم یک قالی دستبافت متولد می شود؟ چون این فرش ها با طراحی منحصر به فرد و متمایز از هم تولید می شوند و از هر جهت می توانند از یکدیگر متمایز باشند. تفاوت در هر یک از فرش های دستبافت، دلیلی بر کیفیت و محبوب بودن آن هاست. اما فارغ از تمامی این موضوعات، می خواهیم بدانیم که یک فرش دستبافت چگونه تولید می شود؟

چگونه یک فرش دستبافت متولد می شود؟ آشنایی با تولید فرش و قالی دستباف

مراحل تولید فرش های دستبافت

  1. تهیه مواد اولیه. در ابتدا مواد اولیه که برای بافت فرش های دستبافت مورد نیاز می باشند، تهیه می شوند. این مواد می توانند از جنس ابریشم، پشم و ... باشند. انتخاب مواد اولیه با رنگ های مناسب و کیفیت بالا، در کیفیت نهایی فرش تاثیر گذار است.

  2. طراحی و نقشه فرش. مرحله اصلی تولد یک فرش، در طراحی و نقشه فرش است. ممکن است مشتری طرح خاص خودش را برای بافت فرش در نظر داشته باشد یا اینکه از طرح های جدید و خاص برای تولید فرش استفاده شود.

  3. بافندگی فرش. با تهیه مواد اولیه و نقشه فرش، می توان مراحل بافندگی فرش را آغاز کرد. مرحله ای که چندین روز و یا حتی چندین ماه طول می کشد تا در نهایت سرانجامی خاص و ایده آل داشته باشید. بافندگی فرش هنری است که باعث تولد یک فرش خاص و منحصر به فرد می شود.

شستشوی قالی و انجام مراحل نهایی. پس از بافت فرش نوبت به سوزاندن ریشه های پرز شده و شستشوی قالی می رسد. این مراحل نهایی هستند که می توانند قالی دستبافت را آماده فروش و استفاده در دکوراسیون داخلی کنند.