توانمندی شرکت فرش جلالی در تحت پوشش قرار دادن تولیدات صد هزار بافنده فرش

توانمندی شرکت فرش جلالی در تحت پوشش قرار دادن تولیدات صد هزار بافنده فرش

اقتصاد کوشان-مازندران- مدیر شرکت تعاونی فرش و گلیم تبریز، در گفتگو با اقتصاد کوشان، با بیان این که این شرکت یک تعاونی خانوادگی بوده و بیشتر با نام فرش جلالی شناخته شده است، افزود: این حرفه بالغ بر یک قرن است که از اجدادمان به ما رسیده و ما سعی کرده ایم آن را با سلیقه های نوین جهانی مطابقت دهیم.
اسماعیل جلالی با بیان اینکه شرکت ما این توانمندی را داراست که تولید حدود صد هزار بافنده را تحت پوشش خود قرار دهد، تعداد بافندگان این شرکت تعاونی را 1200 نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: این بافندگان به صورت متمرکز در استان های اذربایجان شرقی و غربی و غیرمتمرکز در دیگر استان هایی که سفارش بافت و تولید دهیم، هستند.

 

وی با اشاره به این که شرکت فرش جلالی هجده سال است که به صورت حرفه ای در حوزه نمایشگاه ها فعال است، گفت: حدود 6 ماه در داخل کشور و نزدیک به 4 ماه نیز در خارج از کشور نمایشگاه های متعدد برگزار میکنیم.
این تولیدکننده با بیان اینکه طی 14 سال اخیر به طور متناوب سالی دو بار در نمایشگاه های مازندران شرکت می کند، افزود: مردم مازندران هنردوست و علاقمند به فرش هستند اما متاسفانه نه فقط شهروندان مازندران که کل هموطنان دچار چالش اقتصادی هستند و این امر سبد خرید مشتریان را محدود کرده است و با توجه به این که فرش دستباف یک کالای لوکس به شمار می رود، خرید آن در رتبه های بعدی اولویت مردم قرار گرفته است.

وی از جمله مشکلات صادرات فرش را مسئله تحریم و تعهدات ارزی عنوان کرد و گفت: باید در نظر داشت که در صادرات فرش ما با تجار دیگر کشورها طرف هستیم، که این تجار عموما ایرانیانی هستند که در آن کشورها در حوزه تجارت فرش فعال هستند و سلیقه خرید این تجار پرداخت نقدی به محض صدور کالا نیست و برگشت مبالغ گاه تا یک سال طول می کشد اما از سوی دیگر، مسئله تضامین و تعهدات ارزی و مسائل این چنینی ما را به حمل چمدانی سوق می دهد که یک راهکار منطقی و عقلانی نیست.
مدیر شرکت تعاونی فرش و گلیم تبریز آینده صنعت فرش کشور را با توجه به سیاست گذاری های کنونی همخون دریاچه ارومیه میداند که خشک شده است و تصریح می کند: مسئولان اگر کاری در راستای کمک به این صنعت انجام نمی دهند لااقل مانع اندازی نکنند.

برگزاری نهمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان مازندران

اقتصاد کوشان- نهمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان
مازندران برگزار شد.
در این آیین از 16 واحد برتر تولیدی حامی حقوق مصرف کنندگان استان در مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور و استاندار مازندران و جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در ساری معرفی و تجلیل شدند.